Ahad, 6 September 2009

Satu Lagi Projek Dakwah dari ABIM



4 september 09 - Pelancaran Rumah Anak Yatim Rukayyah.

Majlis bermula lepas asar.Kehadiran agak perlahan. Masih banyak bangku yang kosong. Ketika Wak tiba, sekumpulan anak muda sedang berdendang menghiburkan tetamu.kelihatan Saudara Presiden duduk dibangku tetamu dengan pakaian lengkap bersampin.

Rumah anak Yatim ini dikelolakan oleh beberapa orang veteran ABIM seperti Dr Abd Rahman Kurais ,Datin Hasnah dan beberapa orang yang masih aktif membantu insan-insan yang mengharap. Kepada yang berminat dengan projek anak yatim, bolehlah tampil ke hadapan untuk membantu menjayakan projek yang seumpamanya di Selangor.Bukan semua orang hendak menjadi Helang diangkasa kerana ramai juga yang lebih selesa menjadi burung pipit yang berterbangan disawah padi.

Sebenarnya Wak hadir ke Majlis ini kerana ada perbincangan tentang Projek Pengimarahan Masjid lama Sepang. satu Jawatankuasa sementara telah dibentuk yang diketuai oleh Ustaz Zuljalal dan aktivis ABIM daerah Sepang, Bangi dan Hulu Langat.

Dato' Dr Razak Kechik, 'Pakar' Projek IOA ABIM juga turut hadir.Beliau menyatakan, ABIM Pahang telah melaksanakan projek yang seumpama itu di Kuantan. Beberapa aktiviti boleh dilaksanakan seperti Pusat latihan saudara baru, Kelas bimbingan Al Quran dan Fardu Ain, Rumah penginapan sementara dll.

Kepada ahli-ahli ABIM dan Wadah yang berada disekitar lingkungan ini disaran memberikan perhatian dan sedia menghulur bantuan untuk memastikan projek ini berjalan lancar hingga berjaya. Kepada yang sudah bersara, inilah masanya untuk menambah bekalan. Yang masih muda, inilah masanya untuk menimba pengalaman. Kepada yang tidak punya masa dan tenaga dan sentiasa sebok, sumbangan idea dan harta anda tentu boleh disalurkan.Kalau tidak pun, doa tulus anda pasti akan kedengaran dikejauhan.Wak tolong Amin aje.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan