Ahad, 6 September 2009

Anda Memberi Kami Melaksanakan


Baru-baru ini sebuah Syarikat GLC milik Kerajaan Negeri telah memberi laluan kebenaran kepada Rumah perlindungan Wanita Darul Wardah untuk membuat sesi taklimat. Wak telah ditugaskan untuk membuat sesi pengenalan kerana Pengurus yang sepatutnya memberikan penerangan masih berada di JAIS kerana ada urusan penting.(selepas 15 minit dia pun tiba, dan tugas berganti tangan)

Ramai pegawai pegawai yang turut hadir mendengar sesi teklimat tersebut termasuk GM Human resource. Melalui kad bisnya, Wak tahu bahawa dia berdarah Raja, tapi sangat mesra. Wak tengok semua pegawai kanannya masih muda belia. Mereka penuh idealisme dan energetic. Wak yakin, kalau bumi Selangor ini diimarahkan oleh anak-anak muda yang beriman dan berakhlak mulia, insya Allah Negeri Selangor akan menjadi negeri impian 'Baldatun Tayyibatun Wa rabbun Ghafur'.

Dibulan ramadan yang mulia ini, Wak berdoa dengan penuh yakin bahawa masanya sudah hampir dan setiap orang perlu bekerja lebih kuat lagi. Kebenaran semakin terserlah dan kebatilan semakin nyata.Sesungguhnya Kotaraya Rome tidak dibina hanya dengan satu malam.Anda bagaimana? Mahu menjadi Helang diangkasa atau Burung pipit dibendang?atau ayam kampung yang tekun mengais tanah pagi dan petang..atau ayam daging yang selesa direban..
Wak...nak jadi hamba..hamba kepada Allah yang bertakwa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan