Khamis, 12 November 2009

Zina dan anak zina Bertaburan Tanda Kiamat Sudah Dekat

Wak banyak mengendalikan Program Pembangunan insan dan jati diri remaja khasnya di Negeri Selangor. Fokus sasaran kebanyakannya adalah kelompok awal remaja iaitu ber usia antara 12-15 tahun. Mereka datang dari kawasan bandar dan luar bandar .

Disamping mengendalikan program Wak cuba mendapatkan maklumat berkaitan gaya hidup diri remaja. Sambil berbual wak bertanya tentang beberapa perkara berkaitan dengan minat, hobi, dan bagaimana mereka menggunakan masa lapang. Soalan lain yang Wak tanyakan ialah sejauh mana pengetahuan mereka tentang cinta dan isu seksual.

Apa yang mengejutkan ialah terdapat remaja yang masih dibangku sekolah lagi ini mengaku bahawa telah beberapa kali mengadakan hubungan seks bebas ( baca : zina ) dengan teman wanita atau perempuan lain.

Berbagai istilah yang mereka gunakan untuk perempuan yang terlibat dengan amalan zina ini. Sekiranya mereka menjadi taruhan dalam aktiviti perlumbaan haram dipanggil CHIKARO. Kalau hanya sekadar suka-suka dipanggil PEREMPUAN BUNDLE, PEREMPUAN PAKAI BUANG dan sebagainya.

Wak agak terkedu bila membaca catatan pengakuan mereka. Gaya hidup mereka begitu jauh dengan gaya hidup sihat sebagai remaja muslim sejati. Kebanyakan terlibat dengan rokok dan arak. Ada juga yang menghidu gam dan dadah jenis ATS @ sintetik seperti ice, ectacy dll.

Aktiviti zina dikalangan remaja hari ini sebenarnya berada di dalam tahap yang berbahaya.remaja kita sudah masuk ke dalam perangkap yang berputar ganas. Kitaran inin bermula dengan gaya hidup bebas, rokok, arak, dadah , lumba haram, zina dan seterunya adalah kemusnahan diri mereka. Diri mereka akan merosak dan mereput dengan tingkahlaku dan tindakan mereka sendiri.

Setakat ini, Wak pernah mendenagr kes mengandung luar nikah semuda usia 9 tahun. Ia berlaku di Negeri Wak sendiri. Usia sembilan tahun ini adalah usia yang sangat muda dan masih dibangku darjah tiga! Apalah yang diketahui oleh budak sekolah semuda itu pada hari ini tentang alam rumahtangga!.

Apa yang lebih mengejutkan ialah si lelaki yang membuntingkannya itu bukanlah seorang lelaki dewasa! Ia hanyalah seorang budak lelaki berusia 12 tahun. Menurut sumber maklumat dari pihak sekolah tersebut, kejadian itu berlaku dibawah tangga sekolah! Wak yakin pihak sekolah tersebut telah mengambil tindakan yang sewajarnya.

Memanglah suatu yang memalukan dan boleh menjatuhkan maruah keluarga dan nama baik sekolah. Tetapi virus yang mudah berjangkit ini boleh menjadi satu bencana besar jika tidak dibenteras lebih awal. Remaja perlu disedarkan tentang akibat buruk dan bahaya yang akan berlaku hasil tingkahlaku dan perbuatan mereka.

Didalam hadis menyatakan bahawa antara tanda-tanda kiamat ialah apabila anak-anak zina bertaburan dimuka bumi ini! Jangan terkejut hari ini, kalau anda menemui sekolah yang 40% pelajarnya ialah anak zina! Wak dah jumpa.Maknanya memang Kiamat sudah dekat?.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan