Isnin, 26 Mei 2014

SEGELAS KOPI PANAS BERNILAI RS10

Aku menjangkakan, kami akan dibekalkan dengan makan malam kerana kami belum makan apa-apa selain dari makanan dalam pesawat. Tetapi Ustaz yang membawa kami tidak membuka mulut untuk mengajak kami makan. Mungkin sebab dah lewat malam dan tak banyak kedai yang buka. Hanya ada kedai runcit dan kiosk kecil menjual makanan snek.

Sementara menunggu rakan-rakan selesai urusan masing-masing aku memesan segelas kopi panas dari kiosk berhampiran. Aku memesan 3 gelas kopi perasa latte untuk aku dan dua orang pak cik yang ingin menikmati kopi panas bagi menyegarkan badan. Duit RS 100 yang aku beri kepada cashier dia pulangkan RS70. Maknanya kopi itu berharga RS10. Agak terkejut juga aku kerana gelasnya kecil dan kedainya pun cuma kiosk kecik je. Boleh tahan juga harganya … macam harga dihotel je ” kata mereka. 

ketika ini, hp aku dah habis bateri jadi tak dapatlah nak tangkap gambar. Aku harap semua pembaca dapat membayangkan situasi perjalanan kami dengan jelas ye..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan