Jumaat, 23 Mei 2014

SELAMAT TINGGAL MALAYSIA..

Kerusi aku kali ini betul-betul di barisan depan sekali. Hanya beberapa langkah dari pintu masuk. Alhamdulillah. Kebetulan dalam grup aku ada yang berkerusi roda. Jadi, mudahlah sikit pergerakan. Pesawat kami penuh dan tidak banyak kerusi yang kosong. ramai juga jamaah umrah dari Indonesia yang menggunakan pesawat MAS. Aku pun tak sempat nak bersembang dengan mereka. Mungkin jaraknya lebih dekat dan lebih murah.

Disebelah aku ada seorang Arab warga Saudi yang baru selesai konferen di Kuala Lumpur. Beliau sedang menyiapkan PHDnya di Universiti di Mekah. Kami berbual panjang. ALhamdulillah, Bahasa Arab aku masih boleh tahan walaupun dah berkarat. Kadang aku terlupa beberapa istilah mudah yang biasa dipakai dalam bahasa perbualan basahan dan kadang terbabas juga dengan dialek Mesir. Aku bertukar no telefon dan berharap agar dapat bertemu bila kami sampai di Mekah nanti.
Semoga bertemu lagi Syeh Abdul Rahman..

Pesawat MAS yang kami tumpangi, mendarat dengan selamat. Syukur Al hamdulillah. Terima kasih juga kepada  Kapten yang membawa kami dengan aman dan selamat.

Kami selamat mendarat di Lapangan Terbang King Abd Aziz pada jam 7.32 Malam – Saudi ( 12.32 pagi – Malaysia ). Kami menempuh perjalanan selama 9 jam dari KLIA, Malaysia pada hari khamis jam 3.15 petang  dan sampai di Saudi pada 7.32 petang. Nampak macam dekat je..Kalau dikira Cuma 4 jam suku je tapi kerana kami bergerak menuju ke barat maka perjalanan kami kena tambah 5 jam menjadikan perjalanan kami 9 jam lebih.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan