Selasa, 17 Mei 2011

40 Tahun ABIM Di Persada Dakwah



Hari ini 14 Mei 2011 - ABIM mengukir sejarah baru apabila berjaya menghimpunkan semula ramai bekas pimpinan dan aktivis dakwah dalam satu program Pengkisahan sejarah ABIM.

Panelis yang membicarakan 40 tahun ABIM dipersada dakwah ialah Prof Dr Razali Nawawi,Presiden ABIM pertama, Dr Siddiq Fadhil, Presiden ke tiga dan Dato' Seri Anwar Ibrahim, Presiden kedua.

Lebih seribu orang hadir untuk mengikuti siri bicara ilmu dan pengalaman dari insan penting yang telah memulakan gerakan dakwah dan membentuk fenomena baru dalam perubahan lanskap dunia Islam di Malaysia.

Ramai pimpinan dan aktivis dari seluruh negara hadir untuk bersama meraikan kejayaan mengangkat Islam sebagai satu cara hidup " Islam is The Way Of Life".

"Masa ana mengajar di fakulti pengajian Islam UKM, pelajar-pelajarnya masih tidak memakai tudung!Kata us Prof Dr Razali.ana ada minta beberap orang helwa untuk mereka bentuk tudung yang sempurna dan menepati kehendak syariat."Tambahnya lagi.

Kali ini wak diberi penghormatan oleh pihak penganjur untuk memimpin bacaan doa pembuka majlis. Sebenarnya wak masih kurang sihat kerana baru lepas cabut gigi geraham. Selepas beberapa hari badan wak memang terasa sengal dan bisa-bisa. Rasa nak baring atas katil aje.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan