Selasa, 5 Oktober 2010

Berfikirlah dengan Kreatif

Satu Idea kreatif.

Biasanya objek-objek wisata di sini akan dikembangkan kepada beberapa nilai tambah untuk manfaat dan kepentingan beberapa pihak. Walaupun di Malaysia kita dah banyak melaksanakannya tapi mungkin kita boleh menokok tambah lagi supaya lebih ceria dan meriah.Contoh mudah yang Wak lihat ialah projek Kereta kuda, beca roda tiga dan gerai jualan.



untuk sampai ke lokasi makam biasanya mereka akan dibawa dengan kenderaan antik seperti beca atau kereta kuda. Bagi yang fobia atau tidak biasa dengan kenderaan itu mereka juga boleh naik motorsikal yang dipanggil ojek.

Tambang yang dikenakan untuk perjalanan sejauh 1 km ialah Rp5.000 seorang.Bagi orang luar atau pelancung seperti kami tentunya ia memberikan satu pengalaman baru yang menarik. Ada teman Wak yang nak termuntah apabila tercium bau hancing kencing kuda apabila sampai distesen kereta kuda..



Dalam perjalanan pengunjung ke makam wali biasanya mereka akan melalui gerai-gerai jualan yang menawarkan berbagai barangan cenderamata, makanan ringan tempatan, buah-buahan dan aneka barangan yang murah.(sesuai dengan kualitinya la )

Ada kawan Wak yang sejak dari awal memang tidak berminat untuk membeli belah akhirnya 'kalah' dan terpaksa mencari tempat menukar wang dan ada juga yang menggunakan Kad Debit dan Kad Kredit untuk menambah suntikan modal bagi 'dilaburkan' kepada rakyat tempatan..:)

Kalau di Selangor... kemanakah kita akan membawa teman-teman kita yang datang bertemu ke Selangor? Nak dapatkan baju T atau key chain pun susah!Kalau ada pun harganya mahal!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan