Khamis, 26 Februari 2009

KERANA ESOK BERMULA HARI INI

Hari ini masuk hari kedua wak menjadi blogger. Wak masih bertatih dalam dunia blogging ni. Wak beli buku 'Panduan membina dan Mengurus Blog' tulisan Rosli Jamal. Banyak ilmu yang wak dapat. Sepanjang malam wak cuba baiki mana-mana yang tak sesuai.

wak rasa puas hati bila hasilnya menyentuh jiwa wak sendiri. Wak tau, wak cuma perasan dan syok sendiri. Tetapi wak rasa inilah emosi yang semua orang perlu rasai. Perasaan puas dan seronok dengan usaha sendiri. Biar nampak tidak terlalu menonjol dan menarik tetapi sekurang-kurangnya wak sudah mencapai satu peningkatan prestasi.

Apa yang penting untuk kita mencapai matlamat ialah keghairahan untuk mendapat.Ghairah yang tinggi akan merangsang dan melonjakkan diri anda untuk mencapainya dengan lebih bersungguh. Dalam kerja-kerja dakwah pun perlu ada rasa ghairah untuk melaksanakan tugas. Tugas menyeru kepada kebaikan adalah tugas semua orang.

Sebagai pegawai yang ditugaskan mentadbir alam ini tentunya kita perlu mengikut garis panduan yang telah ditetapkan oleh pemerintah( ALlah ) iaitu Al Quran. Garis panduan kita bukanlah semata-mata nilai budaya dan moral hasil falsafah manusia sahaja. Ini kena betul-betul difahami.

Emosi keghairahan untuk berdakwah ini sukar untuk diresap dan diserap oleh hati insan mukmin kecuali dengan mujahadah. Wak bukanlah orang yang sentiasa ghairah untuk melakukan kerja dakwah ni tetapi wak yakin dengan mujadah semua cabaran menjadi peluang.

Wak dah tak boleh tangguh-tangguh lagi untuk menjadi blogger kerana semua orang telah mara meneroka dunia maya. Wak tak mahu ketinggalan bas lagi. wak berazam untuk terus menulis. wak akan pertajamkan bakat yang wak ada. Keghairahan yang sedang melonjak ini menyebabkan wak rasa tak sabar nak sama-sama merayau dalam dunia maya. Kerana esok wak mulakannya hari ini.

..rehat..

1 ulasan:

  1. BAK KATA OMPUTEH IT'S BETTER LATE THAN NEVER, NAMA WAK MACAM TUA JE, TENGOK MUKA BOLEH TAHAN LA!

    BalasPadam