Rabu, 25 Februari 2009

MERANGKAK LEBIH BAIK DARI BERDIRI SAHAJA

Dengan lafaz bismillah, wak memulakan langkah untuk menjadi seorang blogger.Kali ini wak nekad. Mungkin agak terlambat ketika bas sudah bergerak jauh.Tapi wak rasa lebih baik wak bertatih, merangkak dan berjalan untuk menjadi seorang blogger dari duduk memandang sahaja. Walaupun bas sudah berjalan tetapi wak masih ada pilihan untuk sampai.Syukurlah wak masih boleh berjalan ketika orang lain langsung tidak boleh berbuat apa-apa.

Falsafah orang Cina ada betulnya, langkah seribu batu itu bermula dengan langkah yang pertama. Wak rasa wak buat keputusan dan tindakan yang betul ketika ada orang lain buat keputusan untuk tidak mahu menjadi blogger.

Wak pernah bercakap dengan kawan-kawan beberapa bulan yang lalu, sekarang semua orang dah ada email, bahkan budak tadika pun ada email. Rasa sangat 'ketinggalan' kalau tidak ada email.Tetapi beberapa tahun kedepan semua orang sudah ada blog sendiri. Mungkin kita akan merasa sangat 'ketinggalan' kalau tidak ada blog sendiri.

Wak dapat rasakan sendiri perubahan ini. sebab itu wak gagahkan diri pasang internet yang agak laju sikit. Senang sikit nak merayau dalam alam maya. Kalau tidak asyik terputus-putus aje. Badan yang penat dan kepala yang serabut jadi makin sakit bila talian putus-putus. Boleh putus urat saraf dibuatnya.

Sekarang dah ada streamyx broadband, barulah rasa macam memandu dilebuhraya!

3 ulasan:

  1. juragan,putus talian kira ok ! putus cinta menangung derita ! putus hati mati , emm..kalau putus iman, bagaimana?

    BalasPadam
  2. Ahlan wa sahlan indah cinta,

    terima ksih keran sudi bertandang.
    kalau putus iman kena bawa ke Pejabat Agama. Kalau perlu diberi kaunseling dan nasihat.Disana ada talian hayat. Wak pun boleh bantu juga mana yang terdaya.

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam