Khamis, 29 Julai 2010



baru-baru ini wak dikejut dengan satu berita kematian. Sejak petang wak menerima banyak mesej sms dan panggilan telefon dari rakan-rakan untuk mengesahkan berita tersebut. Ramai yang bertanyakan perkembangan terkini.

ketika pertama kali wak terima berita sahabat wak sedang nazak di Hospital Serdang. Lepas Maghrib wak hantar sms kepada teman-teman lama untuk mendoakan keselamatan dan kesejateraannya. Selepas sejam wak terima sms bahawa dia dah meninggal.Innalillah ...

Begitu cepat masa berlalu. Tidak sempat untuk mengirim pesan dan segala urusan. Apabila sudah sampai ajal, malaikat memang tidak akan menunggu walaupun sesaat. Esoknya Wak pergi berziarah untuk takziah dengan seorang rakan seperguruan, Wak Rumijam.

menurut ceritanya dia terpaksa parkir kereta ditepi jalan kerana sakit kepala sekitar waktu lepas maghrib. Ketika polis peronda menemuinya pukul 1.00 pagi semua barangan peribadi dan dompet telah lesap dikebas orang. Keadaannya ketika itu sangat kritikal kerana dipercayai darah tingginya telah menerobos ke otak.

Sipencerita menambah, 'katanya dia ada makan durian??" Durian bahaya untuk pesakit darah tinggi ke?Wak pun tak pasti.

Wak turut tumpang bersedih.Wak telah kehilangan seorang sahabat yang telah menjadi teman seperguruan sejak tingkatan 4 hingga tamat universiti. Wak turut simpati dengan nasib 7 orang zuriat yang ditinggal itu masih kecil dan akan menghadapi kehidupan penuh cabaran.

Kejadian ini merupakan pelajaran penting untuk diri Wak sendiri dan semua yang masih hidup. Tiada yang kekal didunia ini kerana dunia hanyalah pinjaman.setiap yang dipinjam akan dipulangkan.

Selamat Jalan Sahabatku...Ustaz Amin Husin...Semoga roh dan jasadmu ditempatkan bersama para syuhada' dan salihin.Amin.




wak sempat merakamkan kenangan dengan sahabat lama yang datang berziarah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan