Sabtu, 26 Disember 2009

Pertemuan Al Qaradawi Sr. dengan Qaradawi Jr.

Baru-baru ini Pihak JAKIM telah memilih prof. Dr Yusof Al Qaradawi sebagai Tokoh Ma’al Hijrah 1431H. Beliau telah memenerima anugerah tersebut di Putrajaya dalam satu majlis yang dihadiri ramai tetamu jemputan.

Selepas selesai masjlis tersebut, belaiu telah dijemput oleh Kerajaan Negeri Selangor untuk menyampaikan pidato khas di Masjid Negeri Selangor pada 19 Disember 2009.Wak hadir dalam majlis tersebut bersama anak dan isteri.Maklumlah nak meraikan dan mendengar tuturan kalam mutiara dari Pengerusi Persatuan Ulama Sedunia.



Dianggarkan kira-kira 4-5 ribu orang hadir memenuhi ruang dewan solat. Wak tak sempat nak berada disaf depan kerana agak lewat sampai.Orang ramai menunggu ketibaan Syeikh seawal jam 6.00 petang. Nasib baik ada 2 skrin yang disediakan oleh pihak penganjur.Jadi Wak duduk mengadap skrin.Lebih jelas dan lebih selesa.

Anak Wak yang bernama namanya Wak beri sempena nama belaiu begitu teruja sekali.Malangnya orang terlalu ramai dan tidak ada ruang untuk bertemu dengan Syeikh dengan lebih dekat.


Alhamdulillah, esok petangnya, Wak dapat jemputan untuk pertemuan khas dengan Syeikh dalam satu Majlis ringkas bersamanya. Wak ditugaskan sebagai penterjemah bicara Syiekh Yusof. Wak bawa sekali dia untuk diperkenalkan dengan Syiekh Yusof Al Qaradawi. Selepas selesai Majlis isteri Wak bawa dia bertemu dengan Syiekh untuk diperkenalkan dan didoakan.Semoga Qaradawi Jr. akan menjadi seorang insan terhebat, sehebat namanya dipersada dunia.

3 ulasan:

  1. آمــــين...آمـــين... ثم آمـــين

    BalasPadam
  2. Subhanallah..mudah2n menjadi Insan mulia yg diharapkan

    BalasPadam
  3. alhamdulillah...ana dah tengok gambar2 tu dekat facebook... tahniah... untuk abu abdullah..

    aishah

    BalasPadam