Sabtu, 6 November 2010

Fenomena Emas Yang Mengejutkan 2

Pada 10.10.10 yang lalu Wak secara resmi telah menjadi Agen emas. Mudah cerita wak menjadi penjual dan pembeli emas.Syarikat yang Wak jadikan sandaran emas ialah Public Gold yang berpengkalan di Pulau Pinang.

Selepas Kerajaan Negeri Kelantan melancarkan Dinar Emas pada bulan Ramadan yang lalu, Wak cuba meng'google' di alam maya tentang dinar emas. Wak berjumpa dengan banyak blog yang bercerita tentang emas sebagai satu aset simpanan dan pelaburan masa depan yang menguntungkan.

antara blog yang banyak membuat analisis dan kajian lengkap tentang emas ialah blog jutawan emas milik Sdr Syukor Hashim. Banyak maklumat dan kisah pengalaman beliau sebagai peminat emas dicatatkan dan Wak sempat membeli ebook nya yang berharga Rm80 untuk mendapat lebih banyak maklumat tentang perniagaan emas.

Hari ini Sudah hampir satu purnama Wak bergelumang dengan dunia emas. Oleh kerana Public Gold(PG) menawarkan variasi baru dalam bisnes emas ini maka banyak calon-calon jutawan diluar sana yang begitu teruja untuk menjadi wakil jualan atau agen PG.

Kita boleh memantau harga emas setiap masa kerana PG akan membuat semakan setiap 20 minit. Kita juga boleh membuat tempahan 24 jam. Bayangkan ketika pukul 2-3 pagi harga emas menurun mengila-gila. Orang yang mabuk emas boleh tercium bau emas dan terjaga untuk menyemak perkembangan harga emas diinternet..

Tapi wak belumlah sampai ke tahap xtrem begitu.Kepada para pengunjung dan tetamu Wak Juragan, Wak ingin berkongsi beberapa kisah benar tentang emas ini tapi..tungguuuuu....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan